Glad Påsk!

Jonte o jag snodde saaben och stack till Emmaboda o firade påsk! :)
Vi hade det mycket mysigt! Alla dagar!
Påskhelgen bestod bland annat av långa promenader i solen, en runda till Kalmar, ett antal omgångar av spelet Rummikubb, ett antal tusen ägg, ett antal nysningar på grund av katterna med mera med mera..
Katterna kunde man inte låta bli att gosa med.. Men dom va mindre gosiga när de varje morgon lagt en död mus på trappan utanför dörren.. Eller rättare sagt inälvorna av en mus va det väl som låg där på trappan..
Kollade på lite film åxå.. Bland annat som pappa filmar när vi va små.. Sött!
Träffade farmor, mormor o morfar åxå! <3

Letade cykel gjorde vi i Emmaboda åxå.. Mitt busskort har gått ut o jag har nu börjat cykla till jobbet.. Men när Jonte o jag nån vecka innan påsk invigde cykelsäsongen upptäckte jag att min cykel är ganska vinglig o att den inte kommer överleva en timmes cykeltur varje dag..
Vi kollade på en cykel i emmaboda hos en tant men den köpte jag inte.. Ingen annan i emmaboda heller..
Men när vi kom tillbaka till Norrköping i måndags kväll gick jag in på Blocket o hittade en cykel som jag ringde på o nån timme senare va den inhandlad.. Hihi.. Lite impuls.. Men den känns bra! :)

Dagarna som gått efter påsk har åxå varit bra!
Jag har klarat av mitt första utvecklingssamtal! Jag va apnervös innan men så fort vi satte igång gick det finnemang!

Igår va vi på basket.. Semifinal.. Dolphins - Solna. Dolphins låg under i de två första kvarterna (ni fattar vad jag menar iaf) Men på grund av mitt (+ några andra norrköpingsbors stöd) vann dom till slut! Varför är man inte på basket oftare.. Toppenkul ju! Fem toasters!

Idag efter jobbet cyklade jag till Vrinnevisjukhuset för jag skulle till Ögonmottagningen.. Innan jag gick dit gick jag på toa.. Det va kö.. När det till slut blev ledigt på en av toaletterna kommer en tant ut o säger nåt i stil med "Gå inte in dit! Ja, ibland är det bra att varna innan.." HAHAHAHAHA.. Jag gick inte in!
Det gick bra hos ögondoktorn.. Men nu är pupillerna superstora så jag ser inte så bra..

Snart kommer bebis! Nedräkning nu.. Spännande! Blir nog en tripp till Sthlm då.. Kanske nästa helg..

Hoppas ni hade en trevlig påsk!
Puss

Kommentarer
Postat av: Dure

Kul med ny cykel:) Lägg upp en bild på bloggen!

Ja, basket är det bästa. Jag vill gå mer oxå, men här kostar biljetterna runt 300kr styck så jag går inte så ofta tyvärr :(

kram

2010-04-08 @ 16:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0