semester

längesen.

jag har haft två veckors semester!
första veckan fick jag sova ut, göra ingenting o hade det allmänt bra. onsdagen åkte jag med Natta o hennes dotter Bella till Lisas land ute i Södra Finnö! En mycket bra dag!

eftersom jonte skulle jobba ända fram tillomed söndag så beslöt jag mig för att åka hem till emmaboda i förväg.
pappa hämtade mig med mc på torsdagen. åkte till en håla o gick på en utställning innan hemfärd. hamnade på en väg som bara blev smalare o smalare. o i en kurva när vägen var som smalast möter vi en traktor i full fart med en pinne stickandes rakt ut. jag va tvungen att huka mig/luta mig bakåt, trodde ett tag att vi skulle få pinnen i huvet. både jag o pappa. resten av vägen hem gick finnemang! utställningen va cool o pappa körde snabbt :D

väl hemma i emmaboda tog mamma o jag ett kvällsdopp. resten av dagarna va det inte badväder. hälsade på farmor, mormor, gravar, loppis, kosta, kalmar, grillkvällar, mys med grannen o massa mer!
o så blev det folk i emmaboda - festival!

fredagen steg jonte o jag upp 4.30. kl 5 satt vi i bilen till ullared. o tur va väl det. när vi kom fram kl 8 va det kö i regnet. men inte så farligt. vi kom in efter 2 minuter. och efter ett par timmar var vi ett par tusen kronor fattigare. det va kul!
senare samma dag fortsatte vi färden mot götet. ett jävla väder dit o jag fick vara chaufför. fick panik ett tag. men vi överlevde det åxå. vi utnyttjade smartbox o bodde på elite park avenue - fint! rekommenderas! gick ut o åt på kvällen. gott!
dagen efter var vi på liseberg efter en lyxig frulle på hotellet. lyckades lura till mig gratis entré men icke åkband pga jonte pratkvarn. gah! ;)
vi åkte balder, kanonen, bergbanan o annat. dom hade ny 3D film. va på tiden. efter tre timmar på liseberg kändes det att vi att vi varit ute o flängt. vi fick bilen framkörd o bilen åkte mot linköping i bättre väder än gårdagen.

gårdagen. söndag. bestod i att packa upp från ullared o semesterväskan. träffa lina för en fika som visades bli tillsammans med skull o bannäni åxå. tummen upp!
idag har jag jobbat igen. känns tråkigt. men lite kul att träffa barn igen. o om två veckor är jag tillbaka på båten. imorse cyklade jag i regnkläder och flipflops i ösregn. gummistövlarna är på båten. hihi.

det va min semester. hoppas ni haft det kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0