Vikarie

Denna veckan har jag jobbat varje dag! :)
I måndags va jag tillbaka på ett ställe där jag varit inne.. I like it a lot! Ska tillbaks dit två dagar nästa vecka åxå!

Tisdag-torsdag va jag för första gången på en förskola ute i Klockaretorpet.. Det va sådär faktiskt.. Jag hamnade på en avdelning där all personal kom från utlandet o pratade arabiska med varandra och med barnen.. Jag fattade ZERO! Jag tror jag lärde mig va "nej" och "mjölk" heter men nu har jag glömt det igen :P
Va dock inte där så långa dagar 8.30-12.30 varje dag..
Kidsen va som alltid väldigt söta.. De flesta iallafall.. Men jag fattade ingenting om vad nån sa.. Dessutom tyckte jag att jag inte blev välkomnad första dagen o ibland kändes det som att dom trodde att jag va 12 år o att dom skulle behöva berätta allt för mig om hur en förskola går till eller hur jag ska sopa ett golv.. Ibland ville jag skrika lite.. Men jag vågade inte riktigt..
Jaja.. Nu är de tre dagarna över iallafall.. Jag tjänade lite pengar o blev några erfaenheter rikare.. Merci beaucoup!

Idag har jag åter igen varit ute i Klockaretorpet.. Fast på skolan.. På förmiddan va jag i en fjärdeklass.. (Grymt snygg lärare.. Haha!)
I 40 minuter skulle jag hålla i en lektion med kidsen.. "Veckans ord" eller det va rättare sagt förkortningar.. Ett litet test.. Det gick ganska bra.. Men efter testet va över o det va fem minuter kvar till lunchen gick det inte att få dom att sitta stilla eller tysta.. Jag blev arg! Morr! Men jag visste det innan att förskolan is my place to be! :)
Va på frita på eftermiddan.. Det gick bättre.. Vi spelade Fia med knuff, byggde med klossar o hade gympa :)

Nu är det helg!! Så skönt!!
Jonte ska visst iväg på Fiddes fest ikväll.. Jag då?! Får se vad jag gör..

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0