Stolt moster!

Förra helgen blev jag deppig för jag var ensam hemma hela tiden när jonathan jobbar så då ringde jag storasyster för att fråga vad de skulle hitta på helgen därpå.. Svaret va en träff söndag eftermiddag..
Jag bokade tågbiljett direkt!
Så i helgen har jag haft det jättebra i Stockholm!!!

Åkte tåg upp efter jobbet i fredags.. den obokade vagnen saknades så folk fick trängas! men det gick bra ändå.
Fredagkvällen åt vi lite mat, nattade Emilia och kollade på bröllopskonserten.

I lördags gick Emilia och jag till en ny lekpark i närheten. Mycket fin! Jess & Vilmer kom senare åxå. Blev korv med bröd till lunch. Och i lördags gick vi åxå till ett glasställe i liljeholmen som hade gratis glass för de barn som klädde ut sig till prins eller prinsessa :) Vi gick dit! Emilia och jag. När Em hade ätit upp sin glass skulle hon ha min glass åxå!! För så brukade mamma och hon göra (enligt Em) Jag sa nej och då blev hon jättetjurig.. Jag kallade henne snorunge och gav henne glassen. Ibland blir jag trött.
Sen gick vi hem och kollade på bröllop, bröllop, bröllop... Pausade för att äta middag annars kollade vi fram tills efter valsen nån gång runt ett. Vackert faktiskt.

Söndagen blev lugn. Johan skulle jobba. Em och jag gick ut en stund och lekte. Sen blev det lunch och sen hem.
Mysigt!

Hade med mig Uno junior till Em åxå. Vi har det på jobbet och det är mycket populärt hos både barn och vuxna så jag tänkte lära henne det åxå. Det gick bra.
Annars hade Em en halvbra helg. Lite för trött och lite för hungrig hela tiden = gnäll.
Vilmer hade vuxit massor! Och jag kunde få ögonkontakt med honom och han log jättemycket. Fan va han är fin!
Dom barnen blir svårslagna.

Nästa helg blir det Stockholm igen. Fast med jonathan. :)
pusskramskumbanan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0