Pappa blev gammal i helgen

I fredags efter jag slutat jobba kom pappa, johanna o andreas o hämtade upp oss här i norrköping för att åka vidare till estockolmo! En snabbvisit på systembolaget gjorde vi åxå.. Där jag för övrigt råkade tappa bort min mobil så vi va tvungna att vända på motorvägen.. Men mobilen är nu i goda händer = Mina! :)
På kvällen hade mamma lagat mat åt oss alla.. Eftersom hon redan åkt upp i onsdags kväll.. Jessica, Johan, Emilia kom hem från Idre och vi kom upp ungefär samtidigt!
Min Skrutt hade brutit armen mitt i backen o hade nu i stort sett hela armen inlindad i gips.. Stackarn!
Vi mös o kollade på Lets dance på kvällen :)
Sen smög vi små (johanna, andreas, jonte o jag) ner till gästlägenheten o sov där..

Under lördagen letade vi byxor till pappa till en början..
Sen åkte vi till Liljevalchs o gick på Vårsalongen.. Va tänkt att vi skulle gå på Arkitekturmuséet åxå men vi åt god o dyr lunch där istället.. Mötte upp Jocke o Anna där åxå :)
Innan vi gick hem gick vi till nån Bar o tog en kaffe/öl/glas vin.. Jag va missnöjd med stället eftersom det inte fanns några kakor men vi fick göra egna våfflor istället ;)
På kvällen gjorde jag tillsammans med gravida systern hemmagjord pizza.. Jag tror jag ska bli pizzabagare.. Jag va grym på det där! Jättegott! Kollade på Mellon så klart åxå o åt fruktsallad! Nams! :)
Vi mös under kvällen o pappa njöt väl av att vara ung några sista timmar ;)

På söndagen gjorde vi oss fina o åkte till fina underbara Fåfängan.. Ett ställe som min pappas kusins fd. man äger uppe på ett litet berg med grym utsikt.. Bland annat kan man se gröna lund o viking line-båten :)
På Fåfängan överraskade vi pappa med flera människor som inte heller jag visste skulle komma.. Jag fick lyckorus! Vi åt åxå brunch där mellan 11-13.30 :) Fanns massa gott o välja mellan!
Pappa fick åxå peket! Bland annat ska han få köra Folkrace.. Det fick han av sina barn :)
Grattis Pappa Pu! <3

När alla samtal va över, paketen va öppnade, magarna va fulla så va det dags för smålänningarna att åka hem :( Sad but true!
JJE skjutsade Jonte o mig till Slussen o så tog vi en promenad därifrån till stan.. Emilia somnade mätt o belåten i bilen så vi fick säga hejdå i sömnen!
Ses snart igen hoppas jag.. Om inte förr runt 19 april när bebben kommer ut! Spännande!!!

Jonte o jag strosade på stan med tunga väskor o utan pengar.. Tills det va dags att åka hem till Nkpg igen.. Alltid lika tråkigt.. På bussen hem sög jag in så mkt sthlm det gick!
Fidde o Carlos va på samma buss.. Najs!
När vi kom hem åt jonte o jag på Max sen slängde vi oss hemma i soffan tills det va dags att sova..

Tillbax på jobbet idag! Emma o jag planerade våren för Legogruppen som vi ansvarar för.. Det gick fina bananer!

Får se om denna vecka går lika fort som förra.. Till helgen blir det rajtan tajtan igen!! :D

Slutsats:
Helgen i Stockholm va underbar o jag ville aldrig åka hem men jag va tvungen..

Hoppas er helg va fin!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0