money money money

Fredag! :)
Började kl 11 idag på jobbet.. Måste säga att det är bättre att börja tidigare och också sluta tidigare.. Men jag slutade 15 så inet så farligt ;) Det är lyx att jobba 75 %
Jonte mötte upp mig på lindövägen o tog en promenad hem.. Tog en timma ungefär men jag gick i bara kofta för det va så varmt i vårsolen :) Dessutom stannade vi på pressbyrån o köpte glass ;)

Fick första lönen igår åxå.. Känns toppen även fast väldigt mycket utav pengarna försvann på räkningar, soffa o j*vla försäkringskassan!

Ikväll blir det så klart finalen i lets dance! Men blir ensam i soffan ikväll.. Jonte är iväg varje kväll denna veckan.. Antingen är det handbollen eller annat skit!

Förresten! Jag blev utskälld av en kärring på spårvagnen idag.. Hon förstörde min dag!
Jag satt o blockerade två platser.. Dels för att det va trångt o jag har långa men o så satt jag o läste tidningen o hade därför väskan på andra platsen bredvid.. Kärringen kommer o säger nåt i stil med: "sitter man verkligen sådär på spårvagnen, jag sitter bara så hemma i soffan.." O så körde hon några ramsor till som jag inte la på minnet..
Jag blev pissförbannad o gav henne platsen.. Fick tränga ihop mig o sluta läsa tidningen.. Men sa ingenting.. När jag senare hade klivit av spårvagnen kom jag på allt som jag hade velat säga till försvar.. Varför kommer man alltid på detta när det är för sent? GAH!!!
Som tur va fick jag beklaga mig lite på jobbet o så fanns det faktiskt kaka o kaffe kvar när jag kom så jag blev lite gladare :)

Imorgon ska vi ta en sväng till Ingelsta o kanske shoppa lite.. Kanske ett våffeljärn eftersom det inte blev nåt igår när jonte hade handbollsmatch o vårt våffeljärn kostade 20 kr på erikshjälpen = varenda våffla fastnar hur jag än bär mig åt..

Just de.. Vi va på kryssning förra helgen.. Tiden går verkligen i rasande fart.. Känns som det bara är måndag o fredag på jobbet..
Vi hade superkul! Fick introducera Skull-Bull för allt vad kryssning innebär :) Träffade trevliga människor, dansade dansmatta, sjöng kareoke o festen varade till kl 5 på söndagmorgonen! :)

Nästa helg blir det kanske en helg till Emmaboda.. Glad Påsk!

Nu ska jag gräva ner mig i soffan.. Kanske med lite glass när min mage lugnat ner sig..

Hoppas ni får en bra helg!

Puss

Kommentarer
Postat av: Dure

Du jobbar ju i Lindö. Varför spårvagnen??? Jag förstår inte?

2010-03-28 @ 12:26:22
Postat av: Urre

jag tar spårvagnen till stan o byter till 116 där :)

2010-03-28 @ 15:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0