Förskolans dag

Idag, 20 maj, är det förskolans dag! Det är sommar! Och det är Zeks stora födelsedag!

På mitt jobb idag sjöng vi för Z som fyllde 50!!! Sen gick vi till en äng och hade Friskis&Svettis-gympa med alla andra förskolor ute i Lindö.. Tempo!
Jag tog ett par barn och började gympa.. Hade inga gympakläder men jag körde på i hettan iallafall.. Efter två minuter var jag helt slut och genomsvett.. Men det va kul! Efteråt fick vi bullar och festis.. Eller barnen fick och vi vuxna som var snabba fick åxå :)

Jag träffade min gamla handledare från när jag hade vfu på en förskola där ute i Lindö.. ÅÅÅÅHHHHHHH!!! Saknar dom! Vissa barn kände jag igen åxå.. Men dom hade blivit såå stora!! Kul att se iallafall!
Träffade även fyra från campus som hade vfu.. Trevligt att råkas! :)

Till lunch skulle det vara köttfärssoppa men det va liiiiite köttfärs och en massa lök.. Skulle hellre säga löksoppa.. Ljug inte! Hade skapligt ont i magen efter lunchen.. Z bjöd på tårta men jag kunde inte äta..
Vi var iallafall ute hela eftermiddagen i hettan.. Barnen var svettiga, röda.. Jag var svettig och röd.. Men efter mellis (som vi åt inne.. YES!) hade jag planering så då kunde jag svalna lite innan jag skulle bika hemåt :)
Jag gjorde lite arbete i barnens portfolio som vi ska visa upp på Vårfesten nästa vecka!

Dagen avslutades med ett besök på Halvars med Jonathan.. Nougatdröm denna gång! :)

Hoppas ni haft en bra 20 maj!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0