Frillelilla

Under frskis&svettis-passet på förskolans dag haffade NT mig och ställde lite frågor om vad vi gjorde o sådär.. Självklart hade dom lyckats få en snygg bild på mig åxå när jag springer lite sådär överdrivet fint som hamnade i tidningen dagen efter.. Jag får väl bjuda på den.. Även fast jag skämms lite för bilden ;)

Igår va Jonte o jag på Kolmården.. Vi passade på att gå dit en dag då jonte till jobbar o så innan det blir högsäsong o man får tränga sig fram i parken..
På morgonen såg det ut att bli fint väder så jag tog den tunna tröjan.. Men när vi va framme och klev av bussen hade det börjat regna.. Som tur var hade jag tagit med ett litet paraply! Som vid vissa tillfällen när det blåste mycket blev som en strut istället för paraply.. Men vi hade trots regn o kyla en bra dag! Vi såg sälshow, delfinshow, åkte delfinexpressen, åt glass, pratade med alla djuren och hoppade trampolin.. Askalaskul!! :)
Jättefin ny entré hade dom skaffat sig åxå!
Va helt slut när vi kom hem sen..
Lär nog bli flera besök till djurparken i sommar.. Bland annat med JJEV!

Idag hade jag öppningsturen.. Som alltid (sen förra veckan) på måndagar.. Jag va där kl 6 och nästa personal kom 7.. Då hade det fortfarande inte kommit några barn.. Surt!
Efter jobbet cyklade jag iallafall till frissan.. Va dags att bli av med lite slitna toppar hos en bra frisör! Det blev dock det gamla vanliga.. Snedlugg och uppklippt.. Men helt okej iallafall..
Har tills nu flätat håret varje dag för att få lite frisyr.. Nu kommer jag i fortsättningen platta håret varje morgon för att det ska se normalt ut :)

Hej svejs grus och gnejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0