SM-GULD!!!

Två STORA härliga mysiga magiska saker har hänt denna veckan..
1. Emilia har blivit storasyster
2. Dolphins vann SM-GULD

Jonte skulle köpt biljetter i fredags till Dolphins-matchen-finalen.. Men när han kom till Stadium Arena va biljetterna slut!!! Som tur va skulle det släppas 500 nya biljetter kl 17 igår, söndag..
Jennie o jag gick dit så vi var vid Stadium Arena typ 16.15 och redan då va det lång kö!
Efter lång väntan och mycket blåst fick vi våra biljetter.. Eftersom vi va ganska tidiga o inte sugna på öl satte vi oss o tog en fika.. När vi sen gick upp till arenan va det massa folk.. O mer blev det!!

Jonte jobbar på Kolmården i helgen så han kom precis när matchen började så jag fick springa ner med hans biljett o sen kunde vi koncentrera oss på matchen!
I torsdags va Dolphins ganska överlägsna.. Men så va inte fallet igår..
Första o andra period stod jag upp o vid vissa tillfällen kändes det som att jag skulle kunna svimma..
Som tur va hade min Lisa sittplatser på andra sidan tillsammans med Natalie och hennes dotter.. När jag gick till dom för att säga hej satt dottern i Natalies knä = en plats ledig så där befann jag mig i tredje period.. Men jag återvände till Jonte o Jennie i fjärde..
Lisa, jag, dottern o Natalie va grymma med våra pom-poms o poängen bara tickade fram.. Nästa säsong ska vi va med i Dolphans :)
Men när i fjärde period ledde Dolphins ett tag bara med tre poäng.. Jag va lagom nervös!

Till slut, när det inte va många minuter och sekunder kvar ställde sig hela publiken upp.. MÄKTIGT! Och applåderade!!!
SM-GULD SM-GULD SM-GULD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Första gången jag fick uppleva ett SM-GULD men det ska jag garanterat göra fler gånger!!!
Coolt! Guldet från taket, Pokalerna, Ljudet, Stämningen.. Magiskt! (tramsigt det låter men det va faktiskt riktigt härligt!)



Min mobil muppade sig hela dagen så alla sms jag fick under gårdagen och alla bilder jag tog under matchen försvann.. När vi sen gick hem upptäckte jag att minneskortet inte satt inne.. Typiskt!


Jonte jobbar som sagt på Kolmården i helgen.. Han började morgonen med att försiktigt smyga ur sängen o va ganska tyst när han duscha o gjorde frulle för att jag skulle kunna sova.. Sen hör jag KLIRR! Han tappa ett glas i golvet, va tvungen att ta fram dammsugaren.. O så på det skar han sig o va tvungen att fråga efter plåster.. Så jag kanske sov till halv åtta idag eller nåt.. Får bli en power-nap i eftermiddag istället..

Hittills idag har jag hunnit äta frukost och städa i lägenheten.. Mor o far som är i Sthlm kommer o hälsar på idag..
Igår putsade jag alla fönster åxå.. Duktig!
Imorgon ska jag till Massageakademin! Behövs efter denna helg!

Hoppas på sol på balkongen i eftermiddag! :)
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0